Διαχείριση Εσόδων στον Ξενοδοχειακό τομέα: 10 τρόποι για την αύξηση των εσόδων των ξενοδοχείων για το 2024

Παρά τα σημάδια ανάκαμψης το 2023, οι προοπτικές του κλάδου της φιλοξενίας για το 2024 είναι απρόβλεπτες. Το Hospitality Industry Outlook 2023 της Deloitte προσδιόρισε ως βασικές προκλήσεις του κλάδου για το 2024 την πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, τις συνεχιζόμενες ελλείψεις εργατικού δυναμικού και την αδυναμία των ξενοδοχείων να αυξήσουν τις τιμές, παρά την κλιμάκωση του κόστους. Ωστόσο, με την αξιοποίηση της στρατηγικής διαχείρισης εσόδων από τη φιλοξενία, τα ξενοδοχεία μπορούν να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια και να οδηγηθούν ακόμη και σε αύξηση των εσόδων το επόμενο έτος. Αν και η αποτελεσματικότητα αυτών των στρατηγικών διαχείρισης εσόδων των ξενοδοχείων θα διαφέρει ανάλογα με την τοποθεσία, το κοινό και την οικονομία, παρακάτω θα βρείτε δέκα αποτελεσματικούς τρόπους για να αυξήσετε τα έσοδα του ξενοδοχείου σας το 2024.

Αναβαθμίστε την εμπειρία του επισκέπτη

1. Βελτιώστε την εμπειρία του επισκέπτη με προσαρμογή στις ανάγκες του

Η εμπειρία του επισκέπτη ξεκινά πολύ πριν από το check-in. Ελέγξτε κάθε σημείο επαφής στο customer journey του πελάτη σας, από την κράτηση μέχρι το check-out και βεβαιωθείτε ότι παρέχετε εξαιρετική εξυπηρέτηση σε κάθε στάδιο.

Κάντε τη διαδικασία κράτησης αξέχαστη με εξατομικευμένες προσφορές υπηρεσιών, από συστάσεις για το δωμάτιο μέχρι τη θέα του μπαλκονιού.

Η διαδικτυακή πύλη check-in του Ελβετικού Hotel Lugano Dante, «My Page», ξεχωρίζει για την προσφορά του με έως και 150 προαιρετικές προσαρμογές ανά δωμάτιο.

2. Ενσωματώστε τη βιωσιμότητα στις υπηρεσίες Concierge

Όλο και περισσότερο, οι επισκέπτες περιμένουν από τα ξενοδοχεία να υποστηρίζουν τη βιωσιμότητα. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε στους επισκέπτες φιλικές προς το περιβάλλον παροχές και δημιουργήστε μια θετική διαφορά για τους πελάτες, την επιχείρησή σας και τον πλανήτη.

Η διαφήμιση των πολιτικών βιωσιμότητας του ξενοδοχείου σας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε τον πιο οικολογικό ταξιδιώτη. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζετε ότι οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο επιφυλακτικοί με την επίπλαστη βιωσιμότητα (greenwashing).

Εξετάστε το ενδεχόμενο να υποστηρίξετε τις αξιώσεις σας με μια αναγνωρισμένη βιώσιμη πιστοποίηση. Το Sustainable Travel Report 2023 του Booking.com διαπίστωσε ότι το 43% των σημερινών ταξιδιωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για ταξιδιωτικές επιλογές με βιώσιμες πιστοποιήσεις.

3. Προσφέρετε ενδιαφέρουσες εμπειρίες με φιλοξενούμενες εκδηλώσεις

Μην διστάζετε να φιλοξενήσετε διαφορετικούς τύπους εκδηλώσεων στο ξενοδοχείο σας. Σκεφτείτε τι θα ήταν κατάλληλο και το είδος των καλεσμένων που θέλετε να προσελκύσετε.

Δεν είναι ασυνήθιστο να μεταμορφώνονται οι χώροι των ξενοδοχείων. Το πρόγραμμα “Art in Resonance” του Peninsula Hong Kong Hotel παρέδωσε μια σειρά από διάσημες καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις.

Τα πολυτελή ξενοδοχεία είναι επίσης εξαιρετικοί συνεργάτες για προϊόντα Wealth & Wellness όπως η SUDA, οι οποίες προσφέρουν εξατομικευμένα προγράμματα και ενσωματώνουν τους συμβούλους ευεξίας τους σε πολυτελή θέρετρα.

4. Ξεκλειδώστε μοναδικές εμπειρίες πελατών με την τεχνολογία

Οι τεχνολογικές καινοτομίες μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών του ξενοδοχείου σας και να αποφέρουν εξοικονόμηση πόρων με την πάροδο του χρόνου. Η εισαγωγή του ανέπαφου check-in, των κινητών κλειδιών δωματίου και του μετασχηματισμού των δωματίων με συσκευές IoT,  μπορούν να μειώσουν τα σημεία επαφής στο customer journey των επισκεπτών σας, παρέχοντας περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης για τα δωμάτιά τους.

Η εισαγωγή αυτών των καινοτομιών συνοδεύεται από το πλεονέκτημα της μείωσης των απαιτήσεων σε προσωπικό.

 

Δημιουργήστε μια στρατηγική ψηφιακών συναλλαγών

Το 2024, το ξενοδοχείο σας πρέπει να έχει ανταγωνιστική διαδικτυακή παρουσία. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση άμεσων κρατήσεων (direct booking), τη διατήρηση πελατών και τη δυναμική προσαρμογή της τιμολόγησης των δωματίων για τη μεγιστοποίηση των εσόδων.

5. Να είστε παρόντες στο διαδίκτυο, να παρέχετε απευθείας κρατήσεις και να εμπλουτίζετε τα κανάλια διανομής σας

Ενώ οι καταχωρίσεις με Διαδικτυακούς Ταξιδιωτικούς Πράκτορες (Online Travel Agents “ΟΤΑ”), όπως το Booking.com και η Expedia, αυξάνουν την πιθανότητα να ανακαλύψουν οι πελάτες το ξενοδοχείο σας, δεδομένου ότι οι OTA μπορούν να χρεώνουν προμήθειες έως και 20%, δεν θα πρέπει να αποτελούν το μοναδικό κανάλι διανομής σας.

Είναι ζωτικής σημασίας να διαθέτετε έναν ιστότοπο με τη δική σας πύλη κρατήσεων. Δεδομένου ότι το 38% των χρηστών αναφέρουν ότι δεν θα ασχοληθούν με έναν ιστότοπο με μη ελκυστική διάταξη, ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι απλός και εύκολος στην πλοήγηση. Επιπλέον, η αποτελεσματική χρήση των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης θα βοηθήσει στην άμεση προώθηση των χρηστών στον ιστότοπό σας.

 

6. Μεγιστοποιήστε τα έσοδα του ξενοδοχείου σας με δυναμική τιμολόγηση

Η δυναμική τιμολόγηση είναι μια στοχευμένη στρατηγική τιμολόγησης ξενοδοχείων, που σας επιτρέπει να βελτιστοποιείτε τα έσοδα ανά δωμάτιο με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Χρησιμοποιώντας πλατφόρμες λογισμικού, μπορείτε να παρακολουθείτε τις συνθήκες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των ποσοστών πληρότητας των δωματίων, των μη φυσιολογικών συμβάντων και της τεχνητής ζήτησης, που σας βοηθούν να ενημερώνεστε για το πότε πρέπει να κάνετε προσαρμογές τιμών.

Αυτή η προσέγγιση μπορεί επίσης να αποκαλύψει διακριτά μοτίβα κρατήσεων.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι συχνές αλλαγές τιμών μπορεί να εγείρουν ανησυχίες σχετικά με την ακεραιότητα των τιμών του ξενοδοχείου σας και ότι τα δωμάτια με μεγάλη έκπτωση μπορεί να υπονομεύσουν την αξία της επωνυμίας.

7. Upsell & cross-sell

Το upselling και το cross-selling είναι τεχνικές πωλήσεων που χρησιμοποιούνται για την πώληση αναβαθμίσεων δωματίων και πρόσθετων υπηρεσιών του ξενοδοχείου, όπως μασάζ ή εισιτήρια για ένα τοπικό αξιοθέατο.

Για να μεγιστοποιήσετε την ευκαιρία για upselling και cross-selling, ελέγξτε κάθε ένα από τα σημεία επαφής των πελατών σας. Ωστόσο, για να είναι αποτελεσματικές αυτές οι μέθοδοι, το προσωπικό πρέπει να έχει καλή γνώση των κατηγοριών δωματίων, των ανέσεων και των άλλων υπηρεσιών του ξενοδοχείου.

Για να αυξήσετε τα ποσοστά επιτυχίας, μπορείτε να δώσετε κίνητρο για upselling και cross-selling με προγράμματα επιβράβευσης  εργαζομένων.

 

Αξιοποιήστε στο έπακρο το Marketing

Το 2024, η συντριπτική πλειονότητα των κρατήσεων ξενοδοχείων θα γίνεται διαδικτυακά. Ως εκ τούτου, πρέπει να αξιοποιήσετε, όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, τη διαφήμιση δεδομένων και τις ευκαιρίες συνεργασίας.

8. Χρησιμοποιήστε τη διαφήμιση δεδομένων και την Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality)

Οι εξατομικευμένες διαφημίσεις που παραδίδονται σε στοχευμένες πλατφόρμες, από κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης έως λίστες email και διαφημίσεις πληρωμής ανά κλικ (pay-per-click), είναι ένας απίστευτα αποτελεσματικός τρόπος για να διαφημίσετε το ξενοδοχείο σας. Λειτουργούν καλύτερα όταν τμηματοποιείτε το κοινό σας και προσαρμόζετε τις καμπάνιες για συγκεκριμένους ταξιδιώτες.

Η Εικονική Πραγματικότητα (VR) προσφέρει επίσης συναρπαστικούς νέους τρόπους, για να γνωρίσουν οι πελάτες το ξενοδοχείο σας πριν κάνουν κράτηση. Το NH Collection Brussels Centre παρέχει μια προεπισκόπηση 360 μοιρών του ξενοδοχείου του, για να δώσει τη δυνατότητα στους πιθανούς επισκέπτες να εξερευνήσουν το ξενοδοχείο πριν κάνουν κράτηση.

9. Κάντε συνεργασίες και συμπράξεις

Η συνεργασία με influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την προσέγγιση των πιθανών επισκεπτών. Οι προσωπικότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) μπορούν να προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες αλληλεπίδρασης, με το 70% των εφήβων να ισχυρίζονται ότι εμπιστεύονται τους influencers περισσότερο από τις παραδοσιακές διασημότητες.

Οι συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις και αξιοθέατα παρουσιάζουν επίσης νέες ευκαιρίες cross-selling για το ξενοδοχείο σας.

10. Δημιουργήστε προγράμματα Loyalty για τους επισκέτες σας

Μην υποτιμάτε τη σημασία των υπαρχόντων πελατών σας. Το Harvard Business Review εκτιμά ότι το κόστος απόκτησης νέων πελατών είναι πέντε έως 25 φορές πιο ακριβό από τη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών. Η παροχή κινήτρων για επαναλαμβανόμενες επισκέψεις κατά 5% μπορεί να αυξήσει τα κέρδη σας κατά 25% έως 95%, σύμφωνα με την Bain & Company.

Η προσφορά έκπτωσης μέσω των Προγραμμάτων Επιβράβευσης Επισκεπτών του ξενοδοχείου σας ενθαρρύνει αποτελεσματικά τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις από υπάρχοντες πελάτες.

 

Συμβουλή μπόνους από Iconic Brands: Δώστε στο ξενοδοχείο σας μια ισχυρή και ξεχωριστή ταυτότητα

Ο εορτασμός του μοναδικού, ξεχωριστού χαρακτηριστικού του ξενοδοχείου σας είναι μια ισχυρή στρατηγική για να εδραιώσετε την ταυτότητα του ξενοδοχείου σας και να αφήσετε μια διαρκή εντύπωση στους επισκέπτες σας. Είτε πρόκειται για μια μοναδική τοποθεσία, μια πλούσια ιστορία ή έναν εντυπωσιακό πολυέλαιο στην τραπεζαρία, ο εντοπισμός και η ανάδειξη αυτού του βασικού χαρακτηριστικού ξεχωρίζει το ξενοδοχείο σας. Αυτή η προσέγγιση έχει απήχηση στους επισκέπτες γιατί συμβάλλει στο  να γίνει το ξενοδοχείο σας αξέχαστο.

Τα εμβληματικά ξενοδοχεία έχουν εφαρμόσει με επιτυχία αυτή τη στρατηγική εδώ και αιώνες. Το Ritz-Carlton, γνωστό για τις εξαιρετικές του υπηρεσίες, εστιάζει στη δημιουργία μιας πολυτελούς ατμόσφαιρας. Ενώ το Hotel du Cap-Eden-Roc στη Γαλλική Ριβιέρα ξεχωρίζει προβάλλοντας τη λαμπερή ιστορία του.

Στρέφοντας την προσοχή σε ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό και εντάσσοντάς το στην αφήγηση του ξενοδοχείου σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή ταυτότητα που θα έχει απήχηση στους επισκέπτες. Αυτό δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια αξέχαστη εμπειρία των επισκεπτών και διαφοροποιεί το ξενοδοχείο σας από τον ανταγωνισμό.

Πηγή: Hospitality revenue management: 10 ways to boost hotel income in 2024, EHL Insights