Επένδυση 3,5 εκατ. στη Manifest – Euro2day.gr

Στην ελληνική εταιρεία διαχείρισης εγκαταστάσεων Manifest επένδυσε πρόσφατα η εταιρεία επιχειρηματικών συμμετοχών Southbridge. Οι νέοι στόχοι της επιχείρησης και η περαιτέρω επέκταση στην τουριστική αγορά.
Επένδυση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ στην ελληνική εταιρεία διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facility Management – FM) Manifest πραγματοποίησε πρόσφατα η εταιρεία επιχειρηματικών συμμετοχών Southbridge, στην οποία συμμετέχει το Ευρωπαϊκό Επενδυτικό Ταμείο (βραχίονας της ΕΤΕπ) και ξένα κεφάλαια.

Η Manifest ιδρύθηκε πριν από 13 χρόνια από τον κ. Διονύση  Αμμολοχίτη και παρουσιάζει συνεχή ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα πέρυσι να παρουσιάσει έσοδα περί τα επτά εκατ. ευρώ.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Αμμολοχίτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της  Manifest, η εταιρεία διατηρεί μεγάλο πελατολόγιο αποκλειστικά στον ιδιωτικό τομέα, με ηχηρά ονόματα όπως η Coca Cola HBC, η Nestle, μεγάλα ξενοδοχεία. Προσφέρει πλήρη γκάμα υπηρεσιών διαχείρισης εγκαταστάσεων από καθαρισμό μέχρι φύλαξη, συντήρηση εξοπλισμού κ.λπ. Απασχολεί περισσότερους από 500 εργαζόμενους που παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες σε 1.000 κτιριακές εγκαταστάσεις.

Η κα Εύη Ανδριανού, εκ των ιδρυτών της Southbridge και μέλος της διοίκησης της επενδυτικής εταιρείας, υποστηρίζει πως επένδυσαν στη Manifest επειδή θεωρούν πως ο κλάδος του Facility Management στην Ελλάδα έχει σημαντικές προοπτικές, ειδικά όσον αφορά στο επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ελληνικές εταιρείες διαχείρισης εγκαταστάσεων. «Στην αναζήτηση εταιρείας του κλάδου συναντήσαμε τη Manifest”, εξηγεί. O κλάδος του FM είναι παρεξηγημένος στη χώρα μας, λόγω των κακών δειγμάτων γραφής -κατά καιρούς- από πληθώρα εταιρειών (π.χ.
καθυστερήσεις στην πληρωμή καθαριστριών κ.λπ.). Ωστόσο αποτελεί ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο.

Η Southbridge, λέει η κα Ανδριανού, ιδρύθηκε προ διετίας με κεφάλαια προς επένδυση που φτάνουν τα 60 εκατ. ευρώ και μέχρι σήμερα έχει επενδύσει περί το 25%. Δεν επικεντρώνεται στη χρηματοδότηση αρχικών σταδίων, αλλά σε επιχειρήσεις που έχουν παρουσιάσει δείγματα γραφής, αλλά χρειάζονται πρόσθετα κεφάλαια για να αναπτυχθούν περαιτέρω. Στο χαρτοφυλάκιο της
Southbridge βρίσκονται εκτός από τη Manifest, η εταιρεία λιανικής Kiosky’s, η εταιρεία ενοικίασης σκαφών αναψυχής Cosmos Yachting και η εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων hotelBrain.

Τις συνέργειες με τη hotelBrain θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει και η Manifest, όπως λέει ο κ. Αμμολοχίτης, προκειμένου να διευρύνει την παρουσία της στην τουριστική αγορά. Προσθέτει «πως βασικός πυλώνας στον τουρισμό είναι η εύρυθμη λειτουργία των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, οι επιχειρήσεις τουριστικών εγκαταστάσεων
της χώρας μας μόλις άρχισαν να ανακαλύπτουν τα οφέλη του FM και μάλιστα από τη Manifest. H αναβάθμιση σε housekeeping υπηρεσίες(καθαρισμός δωματίων κ.λπ.) καθώς και σωστής λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικών υποδομών ενισχύουν το κύρος των ξενοδοχείων και την ικανοποίηση των πελατών τους».

Η διοίκηση της Manifest υποστηρίζει πως «παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών, η εταιρεία εμφανίζει συνεχώς ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Τα τελευταία 5 χρόνια, η Manifest κατάφερε να διπλασιάσει τα μεγέθη της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως μεταξύ 2014-2015 η εταιρεία αύξησε την κερδοφορία της κατά 300%». Επιπλέον, «το 2015, παρά το γενικό
περιβάλλον επιχειρηματικής αντιξοότητας που επικρατεί στην Ελλάδα, τείνει να αποδειχθεί ως το καλύτερο έτος σε τζίρο και κερδοφορία». Για την ανάληψη συμβάσεων στο εξωτερικό ή την κάλυψη πολυεθνικών πελατών, που έχουν εγκαταστάσεις σε άλλες χώρες, η εταιρεία προχώρησε σε σύμπραξη με διεθνείς εταιρείες και τη δημιουργία του 21stFM alliance.

Έτσι, η Manifest «είναι η μόνη ελληνική εταιρεία του κλάδου με παρουσία σε σχεδόν 10 χώρες στην Ευρώπη».

[ Πηγή ]